21 סודות היופי של כוכבות הוליווד של פעם

סודות היופי של כוכבות הוליווד Vintage Soul

מקור תמונה ורישיון תמונה

בואי נגלה מה היו סודות היופי של כוכבות הוליווד מפעם- לפני הפופולריות של הניתוחים הפלסטיים ולפני שהיו קיימים מוצרי טיפוח עם פורמולות משודרגות. כידוע לאולפני הסרטים של הוליווד היו דרישות גבוהות מאוד, לכן הנשים היו צריכות להמציא את עצמם כדי לשמור על מראה זוהר ומטופח. חייבת לציין שחלקן עלו על שיטות ממש שימושיות שאפשר ליישם גם היום. 

1. מרילין מונרו: סוד ה-שפתיים האדומות

כדי לתת לשפתיים שלה מראה רב ממדי, המאפרים שלה היו צובעים את השפתיים שלה ב5 גוונים שונים- כך שהם היו שמים בהדרגה את הגוונים הכהים בחלק החיצוני, את הבהירים באמצע השפה, ובדר"כ היו משלבים גלוס יחד עם הארה במרכז השפה. 
וכמובן הטאץ' האחרון והמתבקש שהם עשו היה לצייר את נקודת החן  המפורסמת שמזוהה עם מרילין.

2. אליזבת טיילור: פנים חלקות

אליזבת טיילור השחקנית המהממת עם העיניים בצבע סגול לוונדר, הייתה מגלחת את השערות הקטנות על הפנים שלה באמצעות להב, כך שגם שכבה דקה מהתאים המתים של העור שלה הייתה יורדת (כמו האפקט שפילינג עושה). בעזרת השיטה הזו האיפור, ושכבת הבסיס בפרט, היה יושב באופן אחיד ויפה יותר.  ולפי מה שקראתי פה זה לא אמור לגורם לשערות לגדול שחורות ועבות.

3. אודרי הפבורן: הפרדת ריסים באופן מושלם

אין ספק שאודרי היא אייקון יופי, ואפשר לקחת ממנה הרבה השראה. עיני הבמבי שלה תמיד היו מעוטרות בריסים מסודרים, ומסבר שהמאפר שלה Alberto de Rossi היה מורח מסקרה ומיד לאחר מכן מפריד ריס ריס באמצעות מחט. כן יכול להיות קצת מפחיד. אבל עם קצת זהירות זה יכול להיות יעיל.

4. קרול לומברד: שיטה ליישור אף

כתוצאה מתאונה שקרול עברה האף שלה קצת התעקם דבר שסיכן את קריירת המשחק שלה וגרם לה לחוסר ביטחון- לכן היא נהגה לעשות ההארה על האף שלה, ע"י ציור של פס לבן לאורך האף שלה לפני שהיא שמה את האיפור.

5. גרייס קלי: עיצוב הלחיים

עוד הרבה לפני טרנד הקונטורים שקיים היום, גרייס קלי נהגה לעשות מעין עיצוב ללחיים שלה באמצעות שני גוונים של סומק. היא הייתה שמה סומק במרכז הלחיים שלה, וגוון כהה יותר מתחת לעצמות הלחיים.

6. ריטה מורנו: הפתרון לפצעונים

כשהיא הייתה שחקנית צעירה היא התמודדה עם אקנה(פצעונים). הרופא שלה המליץ על טיפול קיצוני שכלל שימוש באור אולטרה סגול, ובסוג של אלכוהול אצטון על הפנים. כמובן שהיא לא המליצה על לנסות את זה. אבל בכל אופן היא אמינה שלעשות פלינג לעור עוזר פלאים. בראיון לפוקוס ניוס היא אמרה "בכל יום נהגתי להשתמש במברשות המאסיוביות והמחוספסות האלו כדי לשפשף את הפנים שלי". כך או כך לא הייתי ממליצה לעור רגיש.

7. מרלן דיטריך: הבלטת עצמות הלחיים

השחקנית הגרמניה-אמריקאית שחיקה בעיקר בסרטים אילמים בשנות ה20, הלכה קצת רחוק עם הניסיון להדגיש את עצמות הלחיים שלה. למעשה היא הורידה את שיני הבינה שלה בניתוח כדי שיהיה לעצמות הלחיים שלה מראה בולט יותר. היא גם הייתה מותחת את העור שלה באמצעות חוט או סלוטייפ של מתנחים. ואם זה לא היה מספיק אקסטרים עד עכשיו, לפי המאפרים במקס פקטור, יש שמועות שהיו שמים לה על השפתיים אבקת זהב, שנתנה סוג של זוהר מסתורי כזה.

8. ריטה הייוורת': מסכת שיער ביתית

השיער האדמוני שלה היה חלק מהמראה שהיה הכי מזוהה איתה לכן היא הייתה צריכה לטפח אותו בהתאם. אחרי חפיפה היא הייתה שמה על השיער שלה שמן זית, עוטפת במגבת מחכה 15 דקות. ואז שוטפת את זה עם מיץ לימון ומים חמים כדי להוריד את כל השאריות. אם את שוקלת לנסות קחי בחשבון מיץ לימון על שיער יכול לגרום לו להתחמץ ולהתבהר.

(הערת שוליים: ריטה במקור היא ממוצא ספרדי וכדי שהיא תהיה יותר 'מתאימה' להוליווד היא שינתה את השם שלה, צבעה את שיערה לג'ינג'י, והעלתה את קו השיער שלה- וכל זה כדי לטשטש את המוצא שלה.)

9. גרטה גרבו: פריימר לעיניים

הייתה מורחת שכבה דקה של וזלין על העפעף כדי לגרום לצלליות להיות יותר בולטות ודרמטיות. 
בנוסף היא הייתה מציירת מתחת לעיניים בעזרת תערובת של וזלין ואבקת פחם.

10. מיי ווסט: שמן קוקוס לפנים זוהרות

מיי וווסט, סמל הסקס של שנות 30, הייתה שחקנית תאטרון וקולנוע, מחזאית ותסריטאית. בהמהלך חייה עסקה וכתבה על דברים שנחשבו לטאבו באותה תקופה כמו הומוסקסואלים, ומיניות (ואפילו נכנסה לכלא לשבוע בגלל זה). בגזרת הטיפוח הייתה שומרת על הפנים לחות וצעירות באמצעות מריחה של שמן קוקוס על הפנים. כיום אנחנו יודעים שלשמן קוקוס יש היתרונות רבים בתחום הטיפוח [ולא רק], אבל מסתבר שכבר אז ידעו להשתמש בו לטיפוח.

11. גלוריה סוונסון: ירקות לעור

גלוריה נהגה לאכול ירקות ואוכל בריא- ותיארה את זה בראיון ל Weekly World News כסוד הטיפוח העיקרי שלה. "אני שמה אותם [ירקות] על הפנים , ואוכלת אותם באופן קבוע. לפי מה שאני יודעת, אין מוצר טיפוח שיותר טוב מירקות טריים".

12. אנה מיי וונג: עיניים חתוליות

למרות שבשנות ה20 הטרנד העיקרי באיפור היה עיניים מעושנות, השחקנית אנה מיי החליטה שהלוק המזוהה שלה יהיה אייליינר ארוך ודק שנתן לעיניים שלה מראה חתוליי. בנוסף, כדי להגדיר עוד יותר העיניים שלה, היא הייתה מורחת את האיילינר קו הריסים התחתון.

13. אינגריד ברגמן: שינוי קו השיער

אומנם אינגריד העדיפה להתאפר במראה טבעי יותר, אבל היא גילחה 1 ס"מ מקו השיער שלה כדי להגדיל את המצח שלה (טריק טיפוח שהיה פופולרי באותה תקופה)

14. סופיה לורן: נפלאות השמן זית

כיאה לבחורה איטלקיה, שמן זית תמיד היה נמצא אצלה בבית. היא הייתה שופכת לאמבטיות החמות שלה מעט שמן זית- דבר ששמר על העור שלה זוהר ועשיר בלחות.

15. גלוריה גרהאם: הגדלת השפה העליונה

גלוריה לא הייתה מרוצה מהשפתיים העליונות שלה, שלדעתה היו דקות מידי. אז היא הייתה תוקעת חתיכת בד בין השפתיים לשיניים. אני רק מדמיינת איזה מביך זה היה בסצנות של נשיקה…

16. בטי דיוויס: רוטינת טיפוח העיניים.

בטי הייתה מורחת וזילין מתחת לעיניים ושמה מלפפונים עליהם ובכך שמרה על מראה רענן ונטול כהויות.

17. אודרי הפבורן: אידוי הפנים

אי אפשר להתווכח שהפנים של אודרי תמיד נראות כל כך בריאות וזוהרות בתמונות. לפי מקורות רבים, אודרי הייתה מקפידה פעמיים בשבוע לעשות אידוי לפנים שלה בבית. זו ממש שיטת 'סבתא' מוכרת שאמא שלי הייתה מספרת שהם היו עושים את זה הרבה כילידים (בעיקר כדי לטפל באף סתום מנזלת). למקרה ואת לא מכירה: שמים את הפנים מול קערה עם מים רותחים עם מגבת על הראש, נותנים לאדים לעטוף את הפנים במשך כ10 דקות. דבר שמאוד עוזר לתת לחות לעור, ויכול גם לסייע לטיפול באקנה.

18. ג'ואן קרופורד: צמצום נקבוביות

ג'ואן הייתה כוכבת מוכרת בסרטים של שנות ה40, נהגה לשטוף את הפנים שלה עם מים קפואים (לפחות ב25 השפרצות) דבר שהקטין את הנקבוביות שלה. לאחר מכן היא השתמשה בקרם לחות עשיר כדי להחליק את הפנים וכדי 'לנעול' את כל הלחות.

19. קתרין הפבורן: פילינג תוצרת בית

 היא יצרה פילינג לפנים ע"י ערבוב של מיץ לימון, וסוכר. בכך היא הורידה את התאים המתים, ושמרה על עור פנים רך וקורן. [למקרה ותהית כמוני- קתרין ואודרי לא אחיות]

20. בריז'יט בארדו: טריק מפתיע לסידור השיער

העיצוב שיער הלא מתאמץ של השחקנית הצרפתייה היה דבר שהיה מאוד מזוהה עם המראה שלה. וסוד הקסם שלה היה : הרוק שלה. כן כן קראת נכון. עד כמה שזה נשמע הזוי ומגעיל אבל זה מה שהביאה לה שיער גלי. לדבריו של אדם ליברמור, היא הרטיבה את הקצוות של השיער שלה עם רוק סובבה כל קצוות שיער, ושמה מאחורי האוזן. ברגע שזה שהכל התייבש נשארו התלתלים המשוחררים בשיער.

21. אידה לופינו: עיצוב קו הלסת

השחקנית והבמאית אידה לופינו, חשפה כי היא חובטת עם גב כף היד מתחת לקו הלסת כדי למתוח אותו ולתת לא מראה מוגדר.

22. ג'קלין קנדי: לקום לשיער מדהים

בתור הגברת (הנשיאה) הראשונה של ארצות הברית ובתור מישהי שמבינה באופנה ובטיפוח, היא הייתה ישנה כל לילה עם בד משי מלופף סביב  השיער- ובכך הייתה מפחיתה את הנזקים של פיצול ושבירה שלו. בנוסף זה עזר לשמור על הברק הטבעי של השיער.

אחרי שגילית את סודות היופי של כוכבות הוליווד

תרשמי לי בתגובות למטה- איזה מסודות היופי שנחשפו כאן את הכי אהבת והולכת לנסות?  

לי אישית קרצו כמה טיפים שדיברתי עליהם בפוסט- וכמובן שהספקתי לנסות חלק בפוסטים הבאים….
בסרטון באינסטגרם……

אם אהבתם מוזמנים לשתף:

Subscribe
הודעה על
guest
4 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

רותם וטנברג

יוצרת תוכן

מאז ומתמיד היה לי חיבה לוינטג', ופתחתי את הבלוג הזה כדי לתת לסגנון הייחודי הזה את הכבוד שמגיע לו, לטפח קהילה משובחת של חובבי וינטג', וכדי לספק לכם תוכן מעניין ומעורר השראה. 

הפוסטים האהובים עליי
רשימת המשאלות שלי
נותן חסות

This is the heading

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
גלי עוד

היי, אני רותם וטנברג.

ברוכים הבאים לבלוג שלי!
ב-Vintage Soul אני משתפת מדריכים, מידע, ותוכן על כל מה שקשור לעולם הוינטג'- כך שתוכלו לקבל השראה, ולהעשיר את הידע שלכם. הקמתי את הבלוג הזה כדי להנגיש את הסגנון הייחודי הזה, וכדי לעזור ליותר אנשים לבטא אותו בחיי היומיום.

דילוג לתוכן