ניתוח הסטייל של אודרי הפבורן: איך הפכה לאייקון אופנה?

אודרי הפוברן אייקון אופנה ניתוח סטייל Vintage Soul

אין ספק שיש משהו מיוחד באודרי הפבורן, שהופך אותה לכל כך בולטת ורלוונטית גם עשרות שנים אחרי התקופה שלה.זה כנראה הסטייל העל זמני שלה, כישורי המשחק הייחודים לה, בשילוב עם האישיות המתוקה והכובשת אלו הדבר הם הדברים שעושים את כל הקסם. בפוסט של היום חשבתי שיהיה מעניין לעשות ניתוח וסקירה שלמים של אודרי בתור אייקון אופנה – כך שתוכלו לשאוב השראה וללמוד דברים חדשים שלא ידעתן.

אז מי היא הייתה?

רקע משפחתי: היא נולדה בבלגיה, אמא שלה הולנדית ואבא שלה ממוצא אנגלי-אוסטרי.
במהלך מלחמת העולם השנייה, אבא שלה התקרב יותר לתנועה הפאשיסטית, בניגוד לאמא שלה ששיתפה פעולה עם תנועת ההתנגדות – דבר שהפריד בין ההורים שלה ובעקבות זה אודרי בקושי ראתה את אבא שלה.
חלום ילדות: לפני שהחלה את קריירה המשחק שלה היא פיתחה את הכישורים שלה בתור בלרינה. אבל לצערה היא לא יכלה לקדם את החלום הזה כי באותה תקופה נחשבה גבוהה מידי (170 ס"מ) ביחס לגברים שהיו בני הזוג בריקוד.
כוכבת בברודווי: בגיל 22 עברה לניו יורק כדי להתחיל להתקדם בתור שחקנית. לא הרבה אחרי זה היא הצליחה לפרוץ להוליווד עם הסרט 'חופשה ברומא' (Roman Holiday) שבעקבותו היא הייתה השחקנית הראשונה שזכתה ב3 פרסים עבור סרט אחד. ומשם הקריירה שלה צמחה עוד ועוד.

מה היה שונה בה?

לאודרי היה את הלוק הנערי, והרזה שגרם להרבה נערות  ונשים להזדהות איתה- במיוחד בתקופה שכולם סגדו למרילין מונרו שהייתה עם המראה היותר 'שופע'. מה גם היה לה מעין קסם תמים וילדותי שגרם לה להיות חביבה על כולם.

“Audrey is today’s wonder girl…This slim little person with the winged eyebrows and Nefertiti head and throat is the world’s darling."

Vogue magazine

ממה מורכב הלוק שהיה מזוהה איתה?

לכל אישיות בולטת יש מראה עקבי שמזוהה איתה. (לדוגמה אצל מרילין מונרו זה השפתיים האדומות, והשיער הבלונדיני.) תכף אתן תראו שהסגנון של אודרי לא נטה להגרר יותר אחרי טרנדים שהיו באותה תקופה- וזו אחת הסיבות למה הלוק הכולל שלה נחשב על זמני.

פנים

שני הדברים שהכי מזוהים עם הפנים שלה אלו עיני הבמבי הגדולות, והגבות העבות שלה; דבר שהיה די חריג, כי באותה תקופה כי הנשים אז היו מעצבות את הגבות שלהן דקות.

שיער

בשנות ה50 בדרך כלל תראו את אודרי עם תספורת של שיער קצר, והפוני שלה לרוב היה א-סימטרי או נוטה לצד; דבר שהחמיא לאישיות התמימה והחמודה שלה.
היא נהגה לאסוף את השיער שלה לקוקו, או גולגול אסוף, ולפעמיים הייתה מוסיפה גם סיכות.
ושוב כמו שאמרתי- זה היה מנוגד לטרנד שהיה באותה תקופה. בזמנו בנות היו מעצבות לרוב את השיער שלהם בעזרת רולים כדי להשיג מראה גלי מסולסל.

בשנות ה60 היא שמרה על הפוני שלה אבל יותר הלכה עם רוח התקופה ע"י עיצוב השיער עם נפח ווליום. 
בשנות ה70  השיער שלה היה קצר, נפוח וגלי.
בשנות ה80-90 הייתה אוספת את השיער שלה מתוח לאחור, בלי פוני- דבר שנתן לה מראה נקי קלאסי, ואלגנטי.

איפור

האיפור שלה היה תמיד על הצד העדין- אודם בצבע ניטרלי או אדום, ריסים מאורכות ומופרדות היטב, ולרוב גם איילינר שעיטר את העיניים הגדולות שלה.

לבוש

בשנות ה50 סגנון הלבוש שלה הזכיר את אופנת ה'ביטניק' (Beatnik Style). זה זרם שהיה מושפע מעולם המוזיקה, הגאז', האומנות, והתרבות- לרוב היה אפשר לראות את מי שהיה מתלבש לפי אופנה זו עם חולצות פסים, מכנסי בד מחויטים, וכובעי ברט.
באופן כללי אפשר אודרי שמרה על סגנון פשוט, עם צבעים ניטרליים, מדי פעם לבשה שמלות ופריטים עם נגיעה צרפתית. 
בשנות ה60-90 הסגנון שלה הפך ליותר אלגנטי וקלאסי, הרבה פריטי לבוש מחוייטים, אבל עדיין היא שמרה על סגנון לבוש עם הטאץ' הייחודי לה.

המסקנה המתבקשת:

אודרי נשארה נאמנה לעצמה ולא חששה לעקוב אחרי הסגנון שהביא לידי ביטוי את מי שהיא באמת, ושיקף את מה שהיא אוהבת.

החלק הכי מפתיע

תתפלאו לגלות שהיא אף פעם לא ראתה את עצמה כאייקון אופנה, אבל  אחרי ההופעה שלה בסרט 'ארוחת בוקר בטיפאני' הצליחה להסביר מה לדעתה גרם לכל כך הרבה נשים לרצות להתחקות אחרי הלוק שלה:
"המראה שלי נגיש לכולם. עם שיער אסוף לגולגול, משקפיים גדולים, ושמלה שחורה, כל אישה יכולה להראות כמוני".

החברות המקסימה עם מעצב האופנה Givenchy

אי אפשר להתווכח עם זה שהחברות שלה עם המעצב הצרפתי המוערך, הוסיפה המון לדמות שנקראת אודרי הפבורן.
אם מעניין אותך לשמוע עוד הכנתי בונוס שמחכה בעמוד האינסטגרם שלי
פשוט כנסו להייליט בשם 'היסטורי קלאס'. 

המלצה חמה ממני לסיום

אם עדיין לא יצא לכן לראות את שני הסרטים הכי אייקונים שלה, ממליצה לכן להוסיף את זה ל-TO DO LIST: 

1. חופשה ברומא (Roman Holiday)

 הסרט יצא בשנת 1953. העלילה וגם הצילומים מתקיימים ברומא, דבר שמוסיף מאוד לחוויית צפייה ולעלילה. זה סרט רומנטי, מתוק, מצחיק, והכי חשוב בשחור לבן. אה וכמו שציינתי קודם אודרי קיבלה 3 פרסים בעקבות הסרט הזה. במקור אליזבת טיילור הייתה אמורה להיות לשחק את התפקיד, אבל אחרי שאודרי באה לאודישן, לא היה לבמאי ספק שהיא הבחורה המתאימה לתפקיד: 

"She had everything I was looking for: charm, innocence, and talent. She also was very funny. She was absolutely enchanting and we said, ‘That’s the girl!’"

William Wyler

2. ארוחת בוקר בטיפאני (Breakfast at Tiffany's)

הסרט יצא ב1961, כל מה שיש לי להגיד לכן שהמונח 'שמלה שחורה קטנה' הגיע משם- ולדעתי כל מילה נוספת מיותרת כדי להסביר למה הסרט הזה הוא חובת צפייה.

מקורות

1 | 2 | 3 | 4 | 5

נתראה בפוסט הבא

כמו תמיד היה לי כיף לחקור ולקרוא קצת. לדעתי זה תמיד נחמד לגלות מה עומד מאחורי אישיות דרך הסגנון לבוש שלה, האופי שלה, והדברים שהיא עברה בחיים. 
פונה אליכם: האם יש לכם רעיונות לאנשים מפעם שיהיה מעניין לקרוא, ולגלות עליהם דברים חדשים? שתפו אותי בתגובות 🙂

אם אהבתם מוזמנים לשתף:

Subscribe
הודעה על
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

רותם וטנברג

יוצרת תוכן

מאז ומתמיד היה לי חיבה לוינטג', ופתחתי את הבלוג הזה כדי לתת לסגנון הייחודי הזה את הכבוד שמגיע לו, לטפח קהילה משובחת של חובבי וינטג', וכדי לספק לכם תוכן מעניין ומעורר השראה. 

הפוסטים האהובים עליי
רשימת המשאלות שלי
נותן חסות

This is the heading

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
גלי עוד

היי, אני רותם וטנברג.

ברוכים הבאים לבלוג שלי!
ב-Vintage Soul אני משתפת מדריכים, מידע, ותוכן על כל מה שקשור לעולם הוינטג'- כך שתוכלו לקבל השראה, ולהעשיר את הידע שלכם. הקמתי את הבלוג הזה כדי להנגיש את הסגנון הייחודי הזה, וכדי לעזור ליותר אנשים לבטא אותו בחיי היומיום.

דילוג לתוכן