4 מקורות השראה: מאיפה שואבים השראה לוינטג'?

מאיפה שואבים השראה לוינטג'

בפוסט של היום החלטתי לשתף איתכן את 4 מקורות שמהם תוכלי לשאוב השראה איכותית . מאז שהחלטתי שאני פותחת בלוג התחלתי לקבל השראה בלי סוף בכל הנוגע לוינטג'. בין אם זה רעיונות לתוכן, בין אם זה רעיונות לפרוייקטים או בין אם זה דברים כללים שקשורים לסרטים, אוכל, עיצוב, ואופנת וינטג שגורמים לי להיות יצירתית ולקבל השראה כל הזמן. אלו הם המקורות העיקרים שאני ממליצה לך לבדוק:

1) אינסטגרם

את תתפלאי לגלות שיש כל כך הרבה יוצרות תוכן מדהימות שמעלות תוכן לאינסטגרם בנושא וינטג מכל סוג, ומכל סגנון- חלקן מתמקדות בתקופה מסויימת, חלקן מתמקדות באופנה, חלקן מתמקדות בטבע, אוכל, וחלקן מתמקדות בסגנון חיים. דרך זה את מבינה עד כמה לוינטג יש סקאלה כל כך רחבה. הנה כמה מהיוצרות האהובות עליי:

קיימים לא מעט חשבונות שמעלים תמונות של מפורסמים וקטעים מסרטים מפעם. זה תוכן שכיף שיהיה לך בפיד. הרבה פעמיים בפוסטים הם מוסיפים מידע שנותן לנו רקע נוסף על הוליווד של פעם.
זה פוסט שנילקח מתוך אחד העמודים החביבים עליי- The classic darling
זו השחקנית ריטה הייוורת' בסרט 'גילדה' (1946). אחרי הסרט הזה הרבה ראו אותה כ‘bombshell’ (בתרגום חופשי=פצצה) האולטימטיבית אבל היא פחות הוחמאה מזה.

זו שירין אלצוהן. היא יוטיוברית ויוצרת תוכן מגרמניה. יש לה סטייל ייחודי שמתמקד בעיקר בשנות ה50-40. היא דוגמה למישהי שבחרה לשנות את כל הארון שלה ולהפוך אותו לבגדים וינטג ובהשראת וינטג בלבד.
התמונות שלה כל כך מושקעות ופשוט כיף לצרוך את התוכן שלה.

זו בת', לפני תקופת הקורונה היא הייתה מטיילת בכל העולם בלי סוף יחד עם בן זוג שלה ואז היא עברה לגור באזור הכפרי של אנגליה. למעשה היא החלה לאמץ סגנון חיים איטי ופשוט. בכל בוקר היא החלה לצלם (לרוב לגמרי לבד) את הבקרים שלה עם הערפל, בחורשות ליד הבית שלה, שהופך את הכל לקסום יותר. כשתכנסי לחשבון שלה את תיראי איך כל תמונה שלה נראית כאילו זה ציור. הסגנון שלה מאוד מזכיר לי 'גאווה ודעה קדומה' (למי שיצא לראות את הסרט המדהים הזה!) וכל התקופה הזו של המאה ה18.

זו ג'סמין, היא יוצרת תוכן באינסטגרם, טיק טוק ויוטיוב. כמו שאפשר לראות היא בחרה לאמץ את הלוק של מרלין מונרו. עיקר התוכן שלה זה סרטון חמודים כאלו. בסרטון הזה היא מראה ההבדלים בסטייל של בנות בשנות ה50 בהתאם לגיל שלהן.

2) פינטרסט [Pinterest] 

 זו פלטפורמה מדהימה. אני נוטה לקרוא לה הגרסה היפה של גוגל תמונות. תוכלי ליצור שם לוחות השראה מחולקים לנושאים- דבר נוח מאוד. פינטרסט תתגלה כשימושית כשאת מחפשת השראה כמעט לכל דבר- אופנה, עיצוב, DIY, איפור, מתכונים ועוד. גם תתפלאי לגלות את כמות מידע והשראה שיש שם על וינטג. אני אישית הולכת לאיבוד שם כל פעם מחדש.

3) יוטיוב | YouTube

בתחום הוינטג' יש לא מעט יוצרות תוכן (בעיקר מחו"ל) מעולות שמספקות תוכן כיף לצפייה- שכולל מידע, מדריכים, וגם לא מעט השראה. הנה דוגמאות לסרטונים מיוטיובריות האהובות עליי בתחום:

זו שירין (הזכרתי אותה קודם גם בהשראת אינסטגרם). היא מתמקדת באופנת וינטג' שנות 50-40, והיא בעצם בחרה להפוך את כל המלתחה שלה לוינטג בסגנון הזה. ממליצה לבדוק את הערוץ שלה Shirinatra הסרטונים שלה תמיד מושקעים ויפים. ועושים חשק לשדרג את הארון שלך גם בפריטים בסגנון וינטג' יותר. 

זו קרולינה, היא יוטיוברית שגרה בפולין אבל התוכן שלה באנגלית. בסרטון הזה היא עשתה את הסגנון של '100 שנים של אופנה' אבל בגרסה אותנטית שבה היא מתמקדת בקשיים והצלחות שנשים עברו במהלך העשורים. ממליצה לך להיכנס לערוץ שלה  Karolina Żebrowska היא מעלה תכנים עשירים בידע על היסטורית האופנה ומעבירה את התוכן בצורה מעניינת וגם סרקסטית. 

4) קבוצות בפייסבוק

יש כמה קבוצות איכותיות בפייסוק בתחום עיצוב הבית, ובתחום של האופנה, שמאז שהצטרפתי אליהם הפיד שלי עלה רמה והרבה יותר כיף לי לגלוש בפייסבוק. ממליצה לך גם להצטרף-

"רק וינטאג' אמיתי – קהילת אופנה משובחת": זו קבוצה מקסימה, שאולי תאהבו- אם אתן מוכרות פריטי לבוש וינטג', או מחפשות לקנות כאלו. 

"לפני ואחרי! מייקאובר לרהיטים וחדרים הקבוצה הרשמית!": חברי הקבוצה מעלים תמונות של לפני ואחרי לחידוש רהיטים שהם עשו (לרוב מדובר ברהיטים וינטג, יד שניה, וכאלו שנמאו ברחוב.) עד כמה שזה שנשמע מורכב- הקבוצה הזו הוכיחה לי שממש כל אחד יכול לעשות את זה. 

השראה שלכן

אז בתור אחת שמחפשת השראה לוינטג' בלי סוף, אשמח אם תשתפו אותי בתגובות- מה הם המקורות שלכן להשראה לוינטג'? 

בנוסף מזמינה אותך להצטרף לניוזליטר של הבלוג כדי שתקבלי עדכון במייל ברגע שעולה פוסט חדש.

אם אהבתם מוזמנים לשתף:

Subscribe
הודעה על
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

רותם וטנברג

יוצרת תוכן

מאז ומתמיד היה לי חיבה לוינטג', ופתחתי את הבלוג הזה כדי לתת לסגנון הייחודי הזה את הכבוד שמגיע לו, לטפח קהילה משובחת של חובבי וינטג', וכדי לספק לכם תוכן מעניין ומעורר השראה. 

הפוסטים האהובים עליי
רשימת המשאלות שלי
נותן חסות

This is the heading

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
גלי עוד

היי, אני רותם וטנברג.

ברוכים הבאים לבלוג שלי!
ב-Vintage Soul אני משתפת מדריכים, מידע, ותוכן על כל מה שקשור לעולם הוינטג'- כך שתוכלו לקבל השראה, ולהעשיר את הידע שלכם. הקמתי את הבלוג הזה כדי להנגיש את הסגנון הייחודי הזה, וכדי לעזור ליותר אנשים לבטא אותו בחיי היומיום.

דילוג לתוכן